TAGS
Agència de Viatges agències Alaska Aleutianes amhs anchorage atlin aurores boreals avionetes balenes bandera barry glacier bisons blog Canadà Canvi Climàtic cine covid19 covid_19 creuers dawson city denali Enllaços esglesia esta Estats Units eTA Exxon Valdez fairbanks fauna ferris Fotos gat glaceres glacier bay greta thunberg gustavus habitatge haines halibut Homer hyder Indigenes instagram inuit itinerari jacinto anton jon krakauer juneau Katmai kenai ketchikan lake clark Llibres llops lludrigues Mapes mendenhall morses museu Notícies nunavut ortodox os mari Ossos parcs nacionals pesca politica salmó senderisme Sibèria sidra skagway Sobre Alaska stewart stol Sud-est Alaska taku talkeetna tsunami turisme utqiagvik Valdez viatges viatges en grup Viatjar vimeo Viquipedia vols Vídeos whittier Yukon yupiq
Alaska: què passa amb els ferris?

Alaska: què passa amb els ferris?

Escric aquestes 4 línies a mitjans de febrer de 2020, i encara no ha estat publicat el calendari de preus per l’estiu. Normalment, es publicava l’octubre o al novembre de l’any anterior. A més, dels 11 vaixells de la Alaska Marine Highway System (aquest és el nom de la companyia estatal), ara mateix només n’hi ha un en funcionament. Tot plegat, té unes quantes comunitats (sobretot a la zona del sud-est d’Alaska) sense comunicació marítima amb la resta del món. Hi ha començat a haver manifestacions contra els polítics, que no es posen d’acord en com solucionar el tema. Els diners no sobren, i la manca de pressupost està acabant d’enfonsar el que es considerava un dels símbols de l’estat.

Però, què ha passat, com s’ha arribat a aquesta situació? Aquest editorial del principal diari d’Anchorage ens en fa un molt bon resum: vaixells antics que han sobrepassat el temps límit de navegació, manca de renovació quan es podia fer, polítics prenent decisions contradictòries cada 4 anys, descens en el nombre de passatgers… Tot plegat, amb informes que ens diuen que privatitzar-ho és impossible (si es vol mantenir el servei públic bàsic), però que no es pot seguir amb aquesta gestió pública ruïnosa. Es parla per tant d’una empresa mixta, entre el sector públic i privat, amb presència dels actors locals. Més fàcil de dir que de fer, sobretot quan el problema el té la gent ara, i arreglar-ho tot plegat demana anys.

Entretant, els turistes han d’esperar per poder preparar el viatge a Alaska que inclogui algun trajecte en ferri, un dels punts forts de qualsevol ruta a Alaska. Danys col·laterals.


Comparteix-ho:


Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies, , premi l'enllaç per a més informació.

ACCEPTAR

Aviso de cookies